Brániční dýchání. Jak na to doma před zrcadlem.

Březen 17, 2017 suchajehlacz No comments exist

U stavů spojených s aktivací horního hrudního dýchání a přetížením krční svaloviny je nutné co nejrychleji provést nácvik správného bráničního dechového vzoru. Včasným nácvikem se tak zamezí chronizaci potíží a zejména rozvoji přidružených problémů, které mají charakter zejména bolestí v oblasti šíje, záhlaví, migrenózních bolestí atd.

Nácvik bráničního dýchání spočívá v provedení cca 3 sekundového nádechu nosem , přičemž se snažíme o to, aby maximum vdechovaného vzduchu bylo směrováno pod dlaň přiloženou těsně pod prsní kost na nadbřišek. O správnosti provedeného nádechu se přesvědčíme lehce tím, že při nádechu se ruka položená dlaní na nadbřišek posunuje směrem dopředu a dolní hrudník se také lehce rozšiřuje do strany. Horní část hrudníku, prsní kost , klíční kosti a ramena by se při nádechu rozhodně neměli posouvat vzhůru. Kontrolu provádíme před zrcadlem. Po takto provedené, nádechu následuje výdech ústy našpulenými tak, jakoby bylo v ústech brčko. Výdech by měl trvat 2-3 x déle než nádech.

Pečlivě sledujeme případný nežádoucí pohyb ramen a prsní kosti a současně dbáme na to aby se dolní hrudník rozšiřovat v předozadním a příčném směru. Cyklus nádech – výdech opakujeme 30 x. Pokud si najdeme čas, je vhodné cvičení opakovat několikrát denně.

Osvojení správného dechového vzoru má také velmi významný vliv na úzkostné obtíže. Několika studiemi bylo prokázáno , že osvojené správného bráničního dýchání významně snižuje také úroveň úzkostných projevů.

Sledujte a sdílejte:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *